www.iranianlobby.com  

In Search of Truth
Reports on Mullahs's lobby in US
Editor: Hassan Daioleslam

Tuesday 21 February 2017

 

JOURNAL

Zarif says Iran can defeat US and Israel   Hassan Daioleslam

Reformists disillusioned with Rouhani   Hassan Daioleslam

Iran's second foreign minister   Hassan Daioleslam

Javad Zarif's work plan   Hassan Daioleslam

Al-Monitor, a pro-Tehran website in Washington.   Hassan Daioleslam

Iranian terrorism and Tehran apologists   Hassan Daioleslam

Iranian regime's report projects more lobby in US and support to anti-war groups   Hassan Dai

Tehran lobby's dilemma: how to explain away Mullahs's new threat to annihilate Israel   Hassan Dai

How to make lots of money in Iran   Hassan Dai

Wilson Center's Iranian business   Hassan Dai

itzpatrick and Parsi in UK parliament, an expert and a lobbyist   Hassan Dai

Esteemed Gary Samore leaves Obama administration   Hassan Dai

Chasing David Albright   Hassan Dai

Gary Sick and Iranian regime, a case study   Hassan Dai

Could they trick Obama on Iran?   Hassan Dai

Pentagon Report on Iranian Intelligence agents Who Collaborated with NIAC   Hassan Dai

Trita Parsi's "anti war" business   Hassan Dai

The "Iran lobby" writes to Obama   Hassan Dai

NIAC Lost Defamation Case and Sanctioned for Discovery Abuses   Hassan Dai

Fareed Zakaria in wonderland   Hassan Dai

Appeasement with Iran more harmful than terrorist plot   Hassan Dai

State Department: The Side Kick in the NIAC show   Hassan Dai

Thieves are welcome   Hassan Dai

Trita Parsi and the Iranian Revolutionary Guards: Coordination or Competition?   Hassan Dai

How the Iranian regime profited from 9/11   Hassan Dai

Mullahs bomb versus my American toothpaste   Hassan Dai

US should apply the Syrian sanctions to Iranian regime's leaders   Hassan Dai

How to pale Ahmadinejad's anti-Semitism? Ask NIAC director   Hassan Dai

Marketing the Iranian regime's hostage taking   Hassan Dai

Iran analysts or pro-Tehran advocates?   Hassan Dai

more ...

 


Al-Monitor, a pro-Tehran website in Washington.

[JOURNAL]  [24 Jun 2013]  
Hassan Daioleslam
Source: [www.iranianlobby.com] 


Al-Monitor is a Washington-based website launched in January 2012 that calls itself “the pulse of the Middle East.” The main site, which is in English, is divided by region, or “pulses”—like “Iran Pulse,” “Turkey Pulse,” etc.

The Washington Post called Al-Monitor “an invaluable Web-only publication following the Middle East,” and The Huffington Post said that Al-Monitor is “increasingly a daily must-read for insightful commentary on the Middle East.”

The investigative journalist Lee Smith has written a detailed story about Al-Monitor and explains how the website's articles and reports are in large majority in favor of the Syrian regime and its terrorist ally Hezbollah. He writes:

"Observers assert that the arguments and positions of the Assad government receive heavy coverage in the site’s ‘Lebanon Pulse’ section, with an emphasis on translated material from pro-Hezbollah, pro-Assad media outlets as well as original content produced for Al-Monitor by writers who also work for pro-Hezbollah, pro-Assad media.

Until Al-Monitor was founded, pro-Hezbollah journalists could only publish in resistance media outlets. In Al-Monitor, by contrast, their work is printed alongside reporting and analysis that falls within the mainstream of public policy discourse. Several of Al-Monitor’s critics point specifically to August 2011, when Al-Monitor’s founder and owner, a Syrian-born businessman named Jamal Daniel, bought a large share of As-Safir—a Beirut daily newspaper that the New York Times has variously described as a ‘pro-Assad Lebanese newspaper,’ and ‘a left-leaning publication that often supports the pro-Assad Lebanese group Hezbollah.’

Smith details how Al-Monitor mirrors and legitimizes the pro-Assad and pro-Hezbollah positions. Al-Monitor's owner is the Syrian Born Jamal Daniel, president and chairman of Crest Investment Company in Texas, mostly involved in the energy sector. Numerous press articles detail Daniel’s biography and his ties to the Syrian regime. For example, you can read reports by Marc Tracy and Lee Smith.

Regarding the website's "Turkey Pulse", one does not have to be an expert to understand that the majority of reports and articles criticize Turkey's policy of supporting the Syrian opposition. A recent article titled, "Most Turks Do Not Support Erdogan's Syria Policy," could be described as Al-Monitor's position. 

Al-Monitor's advocacy on behalf of the Syrian regime and Hezbollah is accompanied by a clear and unequivocal bias in favor of the Iranian regime. The absolute majority of Iranian analysts who write for Al-Monitor's "Iran Pulse" are pundits associated with the Iranian regime. Here are some examples:

Seyed Hossein Mousavian writes regularly in Al-Monitor. He is the former Iranian ambassador to Germany in the 1990s when the embassy was the operating center for the regime's terrorism abroad. The infamous Mykonos killing of Kurdish leaders in Berlin was one of them. (See the video documentary)

Mousavian, who is currently a fellow at Princeton University, dedicates his time and energy to defending the Iranian regime and its nuclear policy. His articles in Al-Monitor are part of his pro-Tehran campaign.

Bijan Khajehpour is also a regular writer at Al-Monitor. Khajehpour is the founder and chairman of the Atieh Group in Tehran. Atieh is a business conglomerate with diverse activities that help foreign companies do business in Iran. It acts as an intermediary between the company and the government, maintaining close ties with the regime and entering multiple joint ventures with the government. Atieh is part of the inner circle of the Iranian regime's economic mafia. Some of Atieh's website screen shots are compiled here and show close ties between this company and the Iranian regime.

Mohammad Ali Shabani is another regular contributor at Al-Monitor. He is a PhD student in London who officially works for the Center for Strategic Research (CSR) in Tehran, which is part of the Iranian regime's Expediency Council. Shabani's boss until the June 2013 Iranian presidential elections was Hassan Rouhani, the new Iranian president.

Kayhan Barzegar and Hossein Hafezian are two of the other Al-Monitor analysts. They are respectively director and senior fellow at the Tehran-based "Institute for Middle East Strategic Studies," which is a semi-governmental institute affiliated with the Expediency Council.

Banafsheh Keynoush, who writes in Al-Monitor, is the former interpreter for three Iranian presidents, including Ahmadinejad.

These analysts and writers have turned Al-Monitor into a PR website for the Iranian regime. Their reports are at best similar to what is published in a governmental website in Tehran, affiliated with a less brutal faction of the regime.

 


Source: www.iranianlobby.com










hassan.dai@yahoo.com
Iranian lobby 2005  ©